Saturday, September 20, 2014

Oh Diri!

Aku lihat bintang,
Lalu aku cuba menggapainya,
Ternyata ia diluar kemampuanku.
Jadi aku alihkan pandanganku kepada bulan,
Namun , nasibnya tetap sama.
Terduduk aku disuatu sudut,
Buntu. Tertumbuk dengan fikiran yg jauh dgn angan-angan.
Lalu aku renungkan, perbedaan diantara manusia.
Ternyata terlampau banyak bezanya.
Baik dari segi fizikal,mahupun pemikiran.
Mengambil ibrah dari dikalangan sahabah Rasullullah SAW.
Mereka juga insan seperti kita.
Tetapi mereka tidak sama.
Baik dari segi perwatakan, mahupun dari segi tubuh fizikal.
Lalu aku termenung.
Aku adalah aku.
Engkau adalah engkau.
Siapa pun aku, aku adalah aku yg membawa perwatakan sendiri mengikut acuan Islam.
Learn to love yourself, before you learn to love others.
Tidak ada yg berhak mutlak utk mengatakan kamu tidak cantik,kurang sempurna,melainkan Si Pencipta jua.
Tidak perlu mengikuti definisi org lain dalam perwatakan diri.
Just be yourself. Everyone is a star in their own style.
^_^

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...